Retourneren

Voor een snelle verwerking van jouw retourverzoek vragen wij onderstaand formulier in te vullen. Op basis van deze gegevens gaat onze binnendienst aan de slag voor jou. Indien je retourverzoek aan de voorwaarden voldoet krijg je spoedig een retourdocument waarmee je je aankoop terug kan inleveren. Lees onze 'voorwaarden voor retour' onder het formulier.


VOORWAARDEN VOOR RETOUR

Wat zijn de retourvoorwaarden?

  • Binnen 30 dagen kun je je product voor retour aanmelden.
  • Aan een retour kunnen kosten verbonden zijn.
  • Elke retour moet verplicht worden aangemeld via het online retourformulier. Alle velden aangeduid met een * moeten verplicht worden ingevuld. Onvolledig of onjuist ingevulde velden zorgen ervoor dat een retouraanvraag niet in behandeling kan worden genomen.
  • De klant heeft na goedkeuring van het retourdepartement een termijn van 14 kalenderdagen, te rekenen vanaf de dag waarop de retouraanvraag werd goedgekeurd door Santens Groep nv, om ervoor te zorgen dat het goed in kwestie terug in het bezit komt van Santens Groep nv.
  • Het goed moet worden geretourneerd in de originele, volledige, onbeschreven, onbeschadigde en ongebruikte staat.
  • Het risico en bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het retourrecht liggen bij de klant.
  • Voorafgaandelijk aan een retour staat de klant ten allen tijde in voor het nazicht van de geleverde goederen of diensten op hun conformiteit, beschadigingen en/of andere zichtbare gebreken. Beschadigingen aan de verpakkingen of de goederen dienen, om ontvankelijk te zijn, binnen de 5 kalenderdagen na ontvangst te worden meegedeeld aan Santens Groep nv. Klachten met betrekking tot goederen of diensten die na levering door de klant of een derde partij zijn gewijzigd of gebreken te wijten aan de klant of een derde partij worden niet in aanmerking genomen.

Welke goederen kunnen geretourneerd worden?

  • Items uit het reguliere Santens assortiment en aangekocht bij Santens.
  • Meld je retour steeds aan via het online retourformulier.

Wat zijn de uitzonderingen op retourneren?

  • Goederen die op aanvraag van de klant zijn besteld, dit zijn goederen die zich niet in het reguliere Santens-assortiment bevinden.
  • Eindereeks-artikelen.
  • Maatwerkartikelen.
  • Goederen met beperkte houdbaarheid.
  • Gebruikte goederen.
  • Beschadigde goederen. Dit geldt voor zowel de inhoud als de verpakking.
  • Cadeaubonnen en tegoedbonnen. Ook als ze nog niet gebruikt zijn.
  • Meld je retour steeds aan via het online retourformulier.

Hoe meld ik mijn retour aan?

  • Dit doe je gemakkelijk en snel via het online retourformulier

Hoe retourneer ik mijn producten?

  1. Meld je retour aan via het online retourformulier.
  2. Bij akkoord voor retour ontvang je van ons een mail met het retourdocument. Gebruik een stevige verpakking voor je product. Print je retourdocument uit en voeg het toe aan je pakket. 
  3. Breng je pakje terug naar één van onze winkels of stuur ze terug naar ons distributiecentrum in Merelbeke
  4. Zodra we jouw product ontvangen hebben, gaan we aan de slag. Je hebt het recht om goederen te retourneren binnen een termijn van 30 kalenderdagen nadat je het goed fysiek in bezit hebt gekregen.

Kan ik mijn aan huis geleverd product via een winkel retourneren?

  • Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. 
  • Meld je retour steeds aan via het online retourformulier.
  • Bij akkoord voor retour ontvang je van ons een mail met het retourdocument.
  • Breng je pakket samen met het retourdocument naar de winkel.
  • Aan een retour zijn kosten verbonden, tenzij anders overeengekomen. 

Hoe snel ontvang ik mijn creditnota na retourneren?

  • Zodra we je retourzending verwerkt hebben, ontvang je binnen de 15 werkdagen een creditnota. 

Laden
Laden